سیستم های امنیتی

قابلیت PET یا تشخیص حیوانات خانگی در سیستم های حفاظتی چیست؟

قابلیت تشخیص حیوانات خانگی

قابلیت PET (تشخیص حیوانات) در سیستم های حفاظتی چیست؟

نصب یک سنسور حرکتی در خانه، محل کار، پارکینگ و … می تواند امری ضروری برای تامین امنیت شما باشد. وجود یک سنسور حرکتی یا موشن دتکتور در منزل یا محل کار شما می تواند وجود هرگونه حرکت را در محیط به اطلاع شما برساند.
با این روش ورود سارقین و عوامل غیرمجاز به محل به اطلاع شما رسانده می شود. با این حال در محیط زندگی امروزه حیوانات در کنار انسان ها و در محیط های شهری همزیستی می کنند.
یکی از نگرانی های مشتریان هنگام خرید سیستم حفاظتی بوجود آمدن آژیر خطا به علت وجود حیوانات می باشد. حیواناتی مانند پرنده، سگ، گربه و … .

بسیاری از سیستم های حفاظتی قابلیت تشخیص این حیوانات را نسبت به انسان ندارند. این مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی برای کاربران می شود.

تکنولوژی توانست راه حلی برای این مشکل ارائه کند. قابلیتی به نام PET immune یا به عبارتی دیگر تشخیص حیوانات خانگی . هدف استفاده از این تکنولوژی این است که به حیوانات کوچک یا حیوانات خانگی اجازه دهد بدون ایجاد زنگ خطر در محل آزادانه حرکت کنند.

سنسوری که به این قابلیت مجهز باشد قادر است وجود حیوانات را نادیده بگیرد و حرکت آن ها را به عنوان خطر ثبت نکند. به این نوع چشمی ها اصطلاحا چشمی های وزنی گفته می شود. به طور مثال یک چشمی پارادوکس DG85 می تواند حیوانات تا وزن ۴۰ کیلوگرم را نادیده بگیرد.

سنسور تشخیص حیوانات خانگی

قابلیت PET چگونه عمل می کند؟

یک سنسور حرکت آنقدر هوشمند نیست که تشخیص دهد آیا حرکت تشخیص داده شده توسط حیوان خانگی شما است یا توسط یک انسان. بنابراین هنوز احتمال بروز آژیر خطا وجود دارد. برای حل این مشکل ، برخی از سنسورهای حرکت ایمنی حیوان خانگی دارای دو (۲) الگوی تشخیص جداگانه خواهند بود.

یک الگو در سطح پایین و دیگری در سطح بالا. الگوی پایین سطوح نزدیک به زمین را برای وجود حیوانات بررسی میکند. از طرفی الگوی فوقانی محل را برای حرکت انسان در حالت ایستاده بررسی می کند. آژیرِ این حسگرهای حرکتی تنها در صورت فعال شدن هر دو الگوی تشخیص فعال می شوند.

برند پارادوکس یکی از معتبرترین برندهای جهانی در حوزه امنیت می باشد که چشمی های متنوعی مجهز به این قابلیت را ارائه می کند. دقت و کیفیت بالای محصولات پارادوکس، چشمی های این برند را به انتخاب اول بسیاری از کمپانی های مطرح برای تامین امنیت خود تبدیل کرده است. برخی از چشمی های وزنی تولید شده توسط شرکت پارادوکس عبارتند از:

  • سنسور حرکتی NV5 : چشمی با سیم دیجیتال مناسب فضای داخلی با حساسیت قابل تنظیم با قابلیت تشخیص حیوانات تا ۱۶ کیلوگرم
  • سنسور حرکتی DG75 : چشمی با سیم دیجیتال مناسب فضای داخلی با دو سنسور و قابلیت تشخیص حیوانات تا ۴۰ کیلوگرم
  • سنسور حرکتی DG85 : چشم با سیم دیجیتال مناسب فضای بیرونی با قابلیت تشخیص حیوانات تا ۴۰ کیلوگرم

چشمی های وزنی

برای کاهش خطای چشمی موارد زیر را در هنگام نصب رعایت کنید:
  • چشمی را در مقابل راه پله ای که حیوانات رفت و آمد دارند نصب نکنید.
  • چشمی های بیرونی را در معرض مستقیم آفتاب نصب نکنید.
  •  چشمی را به صورت عمود در زاویه عمود نسبت به کف اتاق نصب کنید.
  • حسگر را در ارتفاع بین ۲.۲ و ۲.۴ متری نصب کنید.

چشمی سیمی پارادوکس

 

در آخر، وجود حیوانات در محیط زندگی ما به امری تقریبا اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. بنابراین استفاده از یک چشمی مجهز به قابلیت PET (حیوانات خانگی) امری ضروری برای تامین امنیت محسوب می شود.

شرکت نگهبان سازه آسیا، نمایندگی رسمی محصولات پارادوکس در مشهد و خراسان رضوی، آماده ارائه خدمات به شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه نساکو در تماس باشید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *