سیستم های امنیتی

استاندارد های امنیتی دزدگیر پارادوکس

استاندارد های برند پارادوکس

در هنگام خرید یک محصول یکی از اولین مواردی که اطمینان ما را از خرید بالا می برد، توجه به استانداردهای آن محصول است.

به خصوص زمانی که بحث امنیت محل کار یا خانه ی شما مطرح می شود، انتخاب محصولی با استاندارد بالا ضروری به نظر می رسد. ممکن است خطرات مختلفی خانه یا محل کار شما را تهدید کند که حتی از آن ها بی خبر باشید.

برند پارادوکس یکی از برند های جهانی و مطمئن در حوزه امنیت می باشد. تمامی سنسور ها، ماژول ها و محصولات این برند دارای گواهینامه های معتبر بین المللی می باشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی استانداردهای امنیتی دزدگیر پارادوکس بپردازیم.

Ce: نشان CE محصولات ، بیان کننده این است که محصولاتی که در بازار منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و ترکیه به فروش می رسند.  از نظر برآورده نمودن نیازمندی ها و استانداردهای حفاظتی بالای ایمنی ، بهداشتی (سلامت) و زیست محیطی اتحادیه اروپا، ارزیابی شده و با این نیازمندی ها انطباق دارند.

ce standard logo

Intertek’s ETL: این گواهی طراحی شده تا به شما کمک کند محصولات را سریعتر از همیشه آزمایش، تأیید و وارد بازار کنید. در واقع این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های تست، بازرسی و صدور گواهینامه ایمنی در جهان و آمریکای شمالی است.

system 5: کمپانی بین المللی مربوط به بهبود، پشتیبانی و ارزیابی سیستم های مربوط به فناوری IT و فناوری اطلاعات.

درجه بندی امنیتی (Grades)

GRADE 1: این درجه برای محیط های کم ریسک تر، مانند مناطق مسکونی کوچک یا مناطقی با حداقل نگرانی های امنیتی مناسب است. این درجه، محافظت اولیه در برابر مزاحمان فرصت طلب را فراهم می کند.

GRADE 2: برای محیط هایی با خطر تقریبا بالای سرقت مناسب است. مواردی که در آن سارقین به طور احتمالی با نحوه عملکرد سیستم های هشدار آشنایی داشته باشند. و به صورت احتمالی ابزار هایی برای خنثی سازی این اقدامات به همراه داشته باشند.

این سیستم می تواند با تجهیزات ویژه در برابر مهاجمان با تجربه مقاومت کند. از درها، پنجره ها و سایر نقاط ورود احتمالی محافظت می کند. برای یک آپارتمان، خانه یا دفتر مناسب است.

GRADE 3: برای محیط هایی با خطر بالای ایجاد سرقت و مزاحمت مناسب است. محیط ممکن است حاوی اشیا ارزشمند باشد.

این سیستم می تواند در برابر مزاحمان با مهارت ها و دانش حرفه ای که از تجهیزات الکترونیکی قابل حمل استفاده می کنند مقاومت کند. هر نقطه ورودی ممکن و همچنین دیوارها و سقف ها محافظت می شود. برای امکانات تجاری بزرگ مانند مراکز خرید مناسب است.

GRADE 4: برای مراکز بسیار پر خطر مناسب می باشد. می توان انتظار داشت که سارقان برای سرقت برنامه ریزی کرده باشند. دانش و تجهیزات لازم برای تغییر بخش‌هایی از سیستم هشدار مزاحم را برای جلوگیری از شناسایی داشته باشند. فرض بر این است که نفوذگر می تواند با نفوذ به کف، دیوار و سقف دسترسی پیدا کند. همچنین بعید است که فرد مزاحم به تنهایی کار کند.

دیگر استاندارد ها

EN50131-6: این استاندارد در جهت بررسی شرایط الکترومغناطیسی محصول مورد نظر طراحی شده است. در واقع، تجهیزات دارای این استاندارد باید به گونه ای طراحی شده باشند که با توجه به شرایط الکترومغناطیسی محیط مورد نظر(مسکونی، تجاری، صنعتی و …) به طور صحیح و کارآمد عمل کنند.

EN 50131: یک استاندارد اروپایی که مخصوص سیستم های هشدار و حفاظتی می باشد. این استاندارد به صورت کلی:

  • نه تنها سیستم داخلی، بلکه الزامات طراحی اجزا برای سیستم های هشدار مزاحم را نیز بررسی می کند .
  • ارزیابی جامع ریسک برای تعیین معیارهای طراحی سیستم مورد نیاز است.
  • قابل اجرا برای هر دو سیستم های سیمی و بی سیم.
  • درجه بندی سیستم ها برای انعکاس “ریسک”. درجه ۱ : کم خطر، درجه ۴ : ریسک بالا.
  • این استاندارد برای سیستم های انتقال هشدار، اعلام حریق، دوربین های مداربسته و … کاربرد دارد.

 

محصولات امنیتی پارادوکس | نگهبان سازه آسیا

کلام آخر

در نهایت، استفاده از محصولی که امنیت شما را تضمین کند امری ضروری است. در این مقاله سعی کردیم با بررسی استانداردهای امنیتی محصولات پارادوکس، شما را در یک انتخاب درست راهنمایی کنیم.

کارشناسان ما در شرکت نگهبان سازه آسیا، نمایندگی رسمی محصولات پارادوکس در مشهد آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *