دوربین مداربسته

معرفی تکنولوژی starlight در دوربین مداربسته

معرفی تکنولوژی starlight

در این مقاله قصد داریم به بررسی تکنولوژی starlight بپردازیم.

برای یک مصرف کننده معمولی ، درک تکنولوژی استارلایت می تواند یک اصطلاح گیج کننده باشد. دوربین Starlight چیست؟ چگونه کار می کند و چه تفاوتی با دوربین های دید در شب مادون قرمز دارد؟

همچنین شما می توانید برای آشنایی بیشتر با دوربین های مادون قرمز مقاله تکنولوژی Smart IR را مطالعه کنید.

 

starlight cctv

دوربین های Starlight چیست؟

دوربین های Starlight دوربین هایی دارای سنسورهایی ویژه هستند که دید در شب را در شرایط کم نور بهبود می بخشند. این دوربین ها می توانند چیزهایی را ببنند که چشم غیر مسلح ما نمی تواند آنها را ببیند. وقتی سطح نور به زیر ۲۰ لوکس می رسد ، چشم انسان نمی تواند اشیا را تشخیص دهد. دوربین های Starlight به دلیل حساسیت استثنایی سنسورهایی که دارند ، حتی در شرایط ۰ Lux تصاویر واضح تری را ارائه می دهند.

 

دوربین های دید در شب Starlight چگونه کار می کنند؟

دوربین های Starlight مجهز به جدیدترین فناوری سنسور می باشند که دارای ساختاری پیچیده برای جلوگیری ازایجاد نویز می باشد. این سنسورها کیفیت دید در شب را به صورت واضح تر ارائه می دهند.

تفاوت دوربین های مجهز به starlight و دوربین های مداربسته معمولی از سه جهت قابل بررسی هستند:

  • اندازه سنسور
  • اندازه دیافراگم
  • سرعت شاتر

سنسورهای Starlight بزرگتر از سنسورهای دوربین های مدار بسته سنتی هستند. دیافراگم در این دوربین ها وسعت بیشتری دارد. سرعت شاتر در این دوربین کاهش داده می شود. این قابلیت باعث می شود تا نور بیشتری به سنسور برسد. بنابراین تصاویر استثنایی تمام رنگی را در شرایط بسیار تاریک ارائه می دهد. این قابلیت برای تشخیص چهره انسان و شماره پلاک های خودرو کافی است، حتی وقتی چشم انسان آن را نمی بیند.

 

starlight cctv

 

مقایسه دید در شب رنگی در مقابل دید در شب سیاه و سفید

دوربین های Starlight می توانند تصاویر را هم به صورت رنگی هم به صورت سیاه و سفید در شب ارائه دهند. زمانی که شرایط نور بدتر می شود یا نور بسیار کم است ، این دوربین ها می توانند به دید سیاه و سفید در شب تغییرحالت دهند. تصاویر سیاه و سفید در نور کم در این دوربین ها، نسبت به دوربین های مداربسته معمولی از کیفیت و وضوح بیشتری برخوردار اند.

دوربین های Starlight همیشه بهترین گزینه را بین سیاه و سفید یا رنگی بر اساس سناریوی نورپردازی انتخاب می کنند. این گزینه را می توان به صورت دستی نیز انتخاب کرد.

تفاوت بین IR و Starlight Vision در شب چیست؟

سیستم های نظارتی Starlight در شرایط نوری کم یا بدون نور، از شفافیت و کیفیت دید بالاتری در مقایسه با دوربین های مداربسته معمولی برخوردارند.

دوربین های معمولی نیاز دارند در طول شب چراغ های مادون قرمز خود را روشن کنند. اما دوربین های مجهز به استارلایت می توانند بیشترین استفاده را از نور طبیعی محیط داشته باشند.

 

starlight

تفاوت سوپر استارلایت و استارلایت:

این دو تکنولوژی هر کدام سنسور منحصر به فرد خود را دارا هستند، سنسوری که در سوپر استارلایت استفاده شده است، سنسوری پیشرفته ‌تر است.این سنسور می‌تواند تصاویر در محیط‌هایی با ۰٫۰۱ lux نوری را به وضوح ارائه کند. در حالی که  سنسورهای استارلایت تصاویر در محیط‌هایی با ۰٫۱ lux را می‌تواند به طور واضح ارائه کند.

 

چرا دوربین Starlight را به جای دوربین های مبتنی بر IR انتخاب کنید

 

  1. دوربین های امنیتی Starlight وضوح بهتری دارند

همانطور که قبلاً ذکر شد ، دوربین های استارلایت دارای سنسورهای بسیار حساس و لنزهای خاصی هستند که نوید تصویر استثنایی و وضوح بالا در شب را می دهند.

این بدان معناست که شما می توانید چهره افراد را شناسایی کرده و پلاک ها را در شرایط کم نور یا بدون نور مشاهده کنید ، در صورتی که سایر دوربین ها در این شرایط نمی توانند جزئیات را تشخیص دهند.

  1. دوربین های IP Starlight توانایی دید بیشتری دارند

در مقایسه با یک دوربین مدار بسته مبتنی بر مادون قرمز که برای تولید تصویر متکی به بازتاب LED های مادون قرمز است ، دوربین استارلایت از نور طبیعی ناشی از منابع دیگر استفاده می کند. از آنجا که هیچ وابستگی به LED های مادون قرمز وجود ندارد ، دوربین های starlight می توانند جزئیات بیشتری را مانند افرادی که در خیابان هستند و تابلو ساختمان های دور را مشاهده کنند.

 

 

کیفیت و دقت بسیار بالای تصاویر تکنولوژی دوربین استارلایت، سبب شده است که بیشتر برند‌های نامدار صنایع تصویری دوربین های مجهز به این تکنولوژی را ارائه دهند. یکی از برندهایی که از این تکنولوژی در دوربین های مداربسته خود بهره می برد، برند سانل می باشد.

تعدادی از دوربین های سانل که به تکنولوژی استارلایت مجهزند:

مزایای دوربین های مدار بسته استار لایت

  • داشتن تصاویر رنگی در تاریکی نسبی
  • تفکیک جزئیات و اشیا و افراد در تاریکی و نور کم
  • شناسایی رنگ اشیا و افراد در دید کم
  • کم کردن هزینه های جانبی پروژه مثل پروژکتور ها و برق
معایب دوربین های مداربسته استارلایت
  • قیمت بالاتر نسبت به دوربین های مجهز به IR
  • کم بودن تفکیک اجزای تصویر در هنگام حرکت

 

 

در نهایت اگر محیط مورد نظر شما از نور کمی برخوردار است و نیاز دارید که اتفاقات و رخدادهای شبانه یا در محیط های تاریک را با کیفیت ضبط کنید، ما به شما خرید و نصب یک دوربین مجهز به starlight را پیشنهاد می دهیم.

شرکت نگهبان سازه آسیا، نمایندگی رسمی محصولات سانل در مشهد و خراسان رضوی، آماده ارائه خدمات به شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه نساکو در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *